redaktor główny (możliwość publikacji - zalecane dla wszystkich)
redaktor zwykły (brak możliwosci publikacji, zmiany wymagają akceptacji redaktora głównego - niezalecane)
administrator główny (osoba zarządzająca całym portalem www.pum.edu.pl)
administrator aktualności (osoba zarządzająca wszystkimi aktualnościami portalu www.pum.edu.pl)
Proponowana nazwa konta:
Zasady korzystania z portalu www.pum.edu.pl
- Wybór nazwy konta: nazwa konta może mieć maksymalnie 26 znaków. Proponujemy wybranie nazwy w formie: pierwsza litera imienia + nazwisko (bez polskich liter) np dla Adam Kowalski zalecana nazwa konta to: akowalski
- Zasady doboru hasła
- Hasło musi mieć długość między 8 a 16 znaków i powinno zawierać duże i małe litery, przynajmniej dwie cyfry, minimum 1 znak specjalny np.: $ # @ ! & ^ * + - ?. Użyte znaki nie powinny się powtarzać.
- Zabronione jest używanie jako hasła lub jego części wszelkich znaczących ciągów znaków np.: nazwy konta, imion, nazwisk i ich części, dat, numerów dokumentów tożsamości, telefonów, rzeczowników, przymiotników itp. dowolnego języka.
- Przykłady:
- hasła dobre: KT^32ertoc , mec4*Rodi7v
- hasła złe: 5alina80 , ab081999 , Kawa468X
- Pozostałe zasady
- Użytkownikiem Systemu jest każda osoba uprawniona, w ramach danej jednostki organizacyjnej PUM do redagowania, edycji i/lub publikacji zasobów.
- Użytkownicy Systemu dzielą się na 3 grupy:
- Redaktor główny to osoba wyznaczona przez Kierownika danej Jednostki Organizacyjnej PUM z pełnymi prawami do redagowania, edycji i publikacji treści na stronach www własnej Jednostki Organizacyjnej.
- Redaktor zwykły to osoba wyznaczona przez Kierownika danej Jednostki Organizacyjnej PUM z prawami do redagowania i edycji treści na stronach www, ale bez prawa ich publikacji.
- Administrator to osoba wyznaczona przez Władze PUM z pełnymi prawami do Systemu, zwłaszcza w kwestii administrowania oraz egzekwowania przestrzegania niniejszych zapisów
- Utworzenie konta dla Użytkownika w ramach Systemu następuje po przesłaniu do Działu Informatyki PUM poprawnie wypełnionego "Wniosku uprawnień do systemów informatycznych PUM" zatwierdzonego przez Kierownika danej Jednostki Organizacyjnej (lub upoważnioną przez niego osobę) oraz IOD PUM (Inspektor Ochrony Danych PUM).
- Użytkownikom Systemu zabrania się:
- udostępniania haseł,
- prowadzenia działalności komercyjnej z wykorzystaniem Systemu,
- wszelkich działań naruszających w jakikolwiek sposób bezpieczeństwo Systemu i jego bezawaryjną pracę,
- przesyłania, gromadzenia, publikacji (udostępniania) w dowolnej formie materiałów lub treści niezgodnych z obowiązującym prawem lub naruszających dobre obyczaje, czy dobre imię PUM.
- Użytkownik zobowiązany jest do ochrony dostępu do Systemu poprzez stosowanie złożonych haseł dostępowych, okresową ich zmianę oraz ochronę tych haseł przed osobami postronnymi.
- Użytkownik naruszający opisane zasady zostanie pozbawiony dostępu do Systemu przez Administratora, a o jego przywróceniu zdecyduje Kierownik właściwej Jednostki Organizacyjnej PUM (poprzez przekazanie do Działu Informatyki akceptowalnego uzasadnienia)
- Uwagi dodatkowe
- Znajomość hasła zapewnia nieograniczony dostęp do zasobów danego konta. Z tego względu może je znać tylko właściciel.
- Zabrania się umieszczania hasła do Systemu w widocznym lub łatwo dostępnym miejscu.
- W momencie ujawnienia hasła należy je bezzwłocznie zmienić lub w razie problemów zwrócić się o pomoc do Administratora Systemu.
- Po zakończeniu pracy należy bezwzględnie przerwać połączenie z Systemem przez wylogowanie się.
Zapoznałem się z zasadami portalu WWW: